Reklama tradycyjna czy internetowa?

marketing

Reklama w tradycyjnym znaczeniu kojarzy się ludziom  z bannerami, ulotkami, wizytówkami, plakatami i właściwie ze wszystkim co można wydrukować, dotknąć. Oczywiście są do tego reklamy w mediach takich jak radio i telewizja, ale nie są one dostępne dla mniejszych firm. Rozwój internetu sprzyja rozwojowi także wirtualnych form reklamy. Reklama internetowa to bardzo szerokie pojęcie, które określa choćby pozycjonowanie stron, linki sponsorowane, mailing. Zastanowimy się czy te trzy podstawowe formy reklamy mają cechy wspólne i swoich odpowiedników w tradycyjnej reklamie. Na pierwszy ogień pójdzie pozycjonowanie. Jest to działanie, które ma na celu przesunięcie naszej witryny internetowej na górę listy wyników w wyszukiwarce na odpowiednie frazy.

To znaczy, że jeśli np. prowadzimy pralnię chemiczną w warszawie i ktoś w wyszukiwarce wpiszę „ pralnia warszawa” to pozycjonowanie ma spowodować, że nasza strona będzie w pierwszej dziesiątce wyników, jeśli nie na pierwszym miejscu. Pozycjonowanie to jedna z podstawowych metod wykorzystywanych w internecie i jedna z najstarszych. Jej skuteczność przy dobrym doborze haseł jest bezdyskusyjna. Czy ma jakiegoś tradycyjnego odpowiednika? Oczywiście. Weźmy na przykład książkę telefoniczną ze spisem firm. Taka książka najczęściej jest podzielona alfabetycznie na kategorie. Czyli pralnie wszystkie będą pod literą „p”.

Jeśli chcemy, żeby osoba szukająca pralni miała szansę wybrać naszą firmę to zgłaszamy się do firmy drukującą ów książkę o zamieszczenie reklamy na pierwszej stronie, gdzie są pralnie. Tylko to spowoduje, że nasza nazwa będzie widoczna. Nie można bowiem zbytnio liczyć, że ktoś zajrzy na drugą lub trzecią stronę z literą „p”. Najczęściej ludziom zależy na szybkim znalezieniu usługodawcy i wybierają pierwsze pozycje z listy. Dlatego pozycjonowanie strony i reklama w odpowiednim dziale książki spełniają podobną funkcje.  Obie mają jak najszybciej naprowadzić zainteresowanego na naszą firmę. To może zagwarantować tylko jedna z pierwszych pozycji w spisie i to właśnie gwarantuje tak reklama drukowana jak i pozycjonowanie.

Zdjęcie do artykułu znalezione na stronie Pixabay.com

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *