Wady i zalety mailingu

marketing

Mailing jest znaną formą reklamy, może nie tak jak pozycjonowanie stron, ale jednak. Reklama internetowa go wykorzystuje jak i oczywiście występuje w tradycyjnej formie reklamy. Niestety internautom raczej się zdecydowanie źle kojarzy, bo jest zmorą chyba każdego posiadacza skrzynki pocztowej, który niefortunnie podał gdzieś swój adres. Na czy on polega i czy jest jednoznaczny ze spamem? Otóż sprawa nie jest taka prosta, bo to zależy od sposobu w jaki jest wykorzystywany. Zgodnie z obecnym prawem aby wysyłać mailem reklamę najpierw należy wysłać zapytanie czy odbiorca sobie życzy otrzymać reklamę. Można by powiedzieć, że mało to zmienia bo zamiast reklamy dostajemy pytanie o jej przysłanie to w żaden sposób nie zmniejsza ilości przysyłanych listów. Ale to nie jest do końca prawda. Teoretycznie jak nie odpowiemy na taki list to już więcej nie powinniśmy dostać z tego adresu więcej pytań o zgodę.

Jednak jak odpowiemy, czyli wyrazimy zgodę możemy dostawać już przesyłki reklamowe codziennie. Czym można odróżnić spam od zwykłej przesyłki reklamowej? Spam to niechciana korespondencja o charakterze reklamowym, ale powinien nam się kojarzyć nie z firmami przesyłającymi swoje oferty a nie z masowo rozsyłanymi mailami reklamującymi strony o tematyce dla dorosłych, zagraniczne leki, itp. Cechą charakterystyczną spamu jest fakt, że są najczęściej wysyłane z dziwnych adresów internetowych, na ogół zagranicznych często z darmowych serwisów pocztowych. Najczęściej te domeny są zarejestrowane w krajach bliskich krajom trzeciego świata.

Tamtejsze prawo sprzyja powstawaniu farm serwerów, które służą tylko do udostępniania treści niezgodnych z prawem obowiązującym w UE czy USA oraz rozsyłaniu spamu. Na szczęście operatorzy poczty często uruchamiają filtry antyspamowe, które już na samym początku blokują pocztę z takich krajów jak Korea, Chiny, Wietnam itp. Najczęściej spam do nas nie trafia przypadkowo. Na ogół popełniamy błąd, który ułatwia odnalezienie naszego adresu robotom, które tworzą listę adresów pod który niechciana korespondencja będzie wysyłana.  Robimy to na forach, gdzie w postach podajemy swój pełny adres e-mail. Podajemy adres na stronach gdzie jest informacja że aby zobaczyć trzeba się zarejestrować.

Zdjęcie do artykułu znalezione na stronie Pixabay.com

One thought on “Wady i zalety mailingu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *