Wartość haseł w pozycjonowaniu

marketing

Reklama internetowa nie zawsze spełnia swoją rolę, bo nie zawsze jest odpowiednio wykorzystywana. Czasem sami doprowadzamy do tego, że koszt tej reklamy jest za duży i się nie zwraca. Szczególną uwagę warto zwrócić na pozycjonowanie stron internetowych. Jeśli wybierzemy zbyt dużą liczbę fraz to koszty pozycjonowania mogą być bardzo duże. Przypomnijmy, że koszt pozycjonowania jednej frazy to średnio sto złotych. Dlatego od początku musimy stworzyć plan naszej kampanii reklamowej. Jeśli mamy potrzebę reklamowania witryny pod kątem wielu fraz, robimy forum, portal wielotematyczny to przy pozycjonowaniu użyjmy tylko fraz określających go ogólnie. Może być dla przykładu zwrócony w stronę kobiet, młodych mam, młodzieży albo zdecydowanie dla chłopców.

Jeśli portal jest skierowany do chłopców w wieku szesnaście – osiemnaście lat a jego tematyką są gry komputerowe, modne sporty, samochody i zdrowie, to przy pozycjonowaniu nie starajmy się opisać tego wszystkiego. Promujmy go przez kilak fraz, np. trzy „gry online”, „gry komputerowe” czy „sporty młodzieżowe”.  Całą resztę haseł, które chcielibyśmy wykorzystać użyjmy przy linkach sponsorowanych a nie przy pozycjonowaniu strony. Jest to rozwiązanie dużo bardziej korzystne finansowo i może dać lepsze rezultaty. Linki sponsorowane czyli np. Google AdWord to usługa, która pozwala reklamować naszą witrynę przy prawie nie ograniczonej liczbie fraz oraz co istotne ta forma reklamy jest tania bo płacimy za efekt a nie wyświetlanie reklamy. Otóż przy AdWord płacimy za wejście na naszą witrynę poprzez wyświetloną reklamę a nie sam fakt jej wyświetlenia.

Oczywiście przy tej formie reklamy jak i przy pozycjonowaniu jest spora konkurencja. Dlatego częstotliwość wyświetlania naszej reklamy określa budżet jaki chcemy przeznaczyć za pojedyncze kliknięcie w reklamę wyświetloną dla danej frazy. Cena tego wejścia jest ustalona przez osobę wykupującą usługę i może wynosić od złotówki do kilkuset złotych. Oczywiście podstawowym problemem jest ocenienie ile nasza konkurencja zapłaciła za swoje słowa. Chyba najprościej jest zacząć od ceny  standardowej, którą AdWord proponuje i na podstawie statystyk wyświetleń/wejść na reklamę cenę tą stopniowo podnosić lub opuszczać. Istotną zaletą jest to, że odgórnie ustala się całościowy budżet miesięczny po przekroczeniu którego reklama zostaje zawieszona. To chroni naszą kartę płatniczą przed zbyt szybkim wyczerpaniem środków.

Zdjęcie do artykułu znalezione na stronie Pixabay.com

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *